Usein kysyttyä
Klikkaamalla alla olevia otsikoita pääset kätevästi lukemaan juuri sinua kiinnostavat tiedot.
Kuka voi tehdä tilauksia verkkokaupassamme?
Verkkokauppa on tarkoitettu Suomessa rekisteröityneille (y-tunnuksen omaaville) yrityksille. Berner Oy:n ViljelijänBerner-verkkokaupassa viljelijanberner.fi sekä rekisteröityneet ja rekisteröitymättömät asiakkaamme voivat tilata tuotteita.
Kuinka luon asiakastilin verkkokauppaan?
Luot kätevästi asiakastilin täyttämällä tämän lomakkeen täältä. Täytä lomakkeelle yrityksenne y-tunnus, yhteystiedot, laskutustiedot sekä yrityksen Viljelijanberner- pääkäyttäjän tiedot. Pääkäyttäjä pystyy lisäämään yritykselle muita tilaajia Asiakastili -sivulta kohdasta Yrityksen käyttäjät.
Luomalla asiakastilin ViljelijänBerner verkkokauppaan saat monia etuja:
- Laskulla maksaminen (edellyttää luottotietojen tarkistusta ja myönteisen laskutuspäätöksen). Lasku-maksuehdon voimaan tuleminen kestää noin 1–2 työpäivää.
- Tarjoamme rekisteröityneille ja postituslistalle liittyneille asiakkaillemme tietoa uutuuksistamme sekä erikoistarjouksia tuotteistamme.
- Sisäänkirjautuneen käyttäjän yhteystiedot täytetään tilauslomakkeelle automaattisesti, mikä nopeuttaa kaupassa asiointia.
- Tilaushistoriasi tallentuu verkkokaupasta löytyvälle omalle käyttäjätilillesi.
- Mikäli olet saanut myönteisen laskutuspäätöksen näet Asiakastililtäsi viimeisimmät laskut edelliselä 6kk ajanjaksolta.
- Saat käyttöösi Suosikit-toiminnon, johon voit kerätä suosikkituotteitasi helposti tilattavaksi. Tuotteiden lisääminen Suosikkeihin tapahtuu sydän-kuvaketta klikkaamalla haluamasi tuotteen kohdalla.
Verkkokaupasta voi tehdä tilauksia myös rekisteröitymättä ja kirjautumatta palveluun, mutta tällöin maksuehto Lasku ei ole käytettävissä.
Asiakas vastaa tunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Mikäli Asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa ovat paljastuneet tai joutuneet sivullisen haltuun taikka hänen tunnuksiaan käytetään väärin, Asiakas on velvollinen ilmoittamaan asiasta välittömästi Berner Oy:lle. Bernerillä on oikeus jäädyttää Asiakkaan tunnukset, mikäli Berner epäilee, että tunnuksia väärinkäytetään.
Mistä näen asiakastietoni ja saanko muutettua niitä?
Rekisteröityneenä asiakkaana pääset Omat tiedot -osiosta tarkistamaan asiakkuuteesi ja tilaamiseen liittyvät tiedot. Siellä voit hallita käyttäjätietojasi ja nähdä lisäämäsi toimitusosoitteet. Mikäli laskutusosoitteesi muuttuu, ilmoitathan siitä osoitteeseen parassato@berner.fi. Asiakastili- osiosta voit myös katsoa tämän verkkokaupan tilaushistoriaasi ja omaan valikoimaan lisättyjä tuotteita sekä luoda uusia tilauksia vanhojen tilausten pohjalta. Mikäli olet saanut myönteisen laskutuspäätöksen näet Asiakastililtäsi viimeisimmät laskut edelliseltä 6kk ajanjaksolta.
Olen unohtanut asiakastiliini liitetyn sähköpostiosoitteen, mitä teen?
Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme parassato@berner.fi tai puh. 020 791 4040.
Olen unohtanut salasanani, mitä teen?
Salasanan saa muutettua klikkaamalla tätä linkkiä ja seuraamalla sivulla mainittuja ohjeita. Tarkista roskapostikorisi mikäli salasanamuutoksen viesti ei tule perille sähköpostiisi.
Voiko yhdellä yrityksellä olla monta asiakastiliä verkkokauppaan?
Kyllä voi. Kun olet luonut asiakastilin verkkokauppaan toimit yrityksen pääkäyttäjänä verkkokauppassa. Tarkista roskapostikorisi mikäli salasanamuutoksen viesti ei tule perille sähköpostiisi.
Pääkäyttäjänä (Admin taso) voit, tehdä tilauksia, muokata yrityksen tietoja tai lähettää pyynnön Bernerille koskien tietoihin tulevia muutoksia. Pääkäyttäjä voi lisäksi luoda, poistaa ja muuttaa käyttäjätiliä ja määritellä heidän käyttäjätasonsa (Admin, Pro Basic). Teet Asiakastilinäkymästä kohdasta Yrityskäytäjien hallinta. Pro tason käyttäjät voivat tehdä tilauksia sekä luoda, poistaa ja muuttaa Basic tason käyttäjätilejä. Basic tason käyttäjät voivat tehdä tilauksia verkkokaupassa.
Kuinka teen tilauksen?
- Etsi tuotteita tekemällä hakuja tai selaamalla tuoteryhmiä.
- Valitse haluamasi tuote ja klikkaa ostoskori -painiketta. Jos ostokorinappia ei näy ja tuotteen kohdalla lukee sen sijaan Esikatsele, tarkoittaa tämä että tuotella on eri kokoja tai värejä tilattavissa. TYksittäisiä tuotteita voi ostaa, mikäli määrä alittaa myyntierän lisätään yksittäiselle tuotteelle 15% korotuksen (pientoimituslisän yksittäisen tuotteen hintaan. Jos asiakas tilaa tuotteita yli määritellyn myyntierän, pyöristetään määrä aina seuraavaan täyteen myyntierään.
- Kun olet lisännyt kaikki haluamasi tuotteet ‒ siirry ostoskoriin. Ostoskorissa voit vielä muuttaa halutessasi tilattujen tuotteiden määriä.
- Mikäli tilauksellasai on tuotteita joita tilaushetkellä ei löydy varastoltamme, toimitamme tilauksen tuotteet sinulle kun kaikki kyseiset tuotteet ovat saapuneet varastoomme.
- Klikkaa Siirry tilaamaan-painiketta.
- Jos et ole kirjautunut sisään, täytä yhteystietosi ja valitse toimitustapa. Maksutapa kirjautumattomalle on aina Maksuturva.
- Jos olet kirjautunut palveluun käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi, yhteystiedot näkyvät lomakkeella esitäytettyinä tai ne löytyvät toimitusosoitteen alasvetovalikoista. Myös Lasku-maksuvaihtoehto saattaa olla valittavissasi.
- Muista hyödyntää mahdollinen alennukseen oikeuttava kampanjakoodi. Alennuskoodi aktivoidaan syöttämällä kampanjakoodi Ostoskorissa sijaitsevaan Syötä alennuskoodi -kenttään ja klikkaamalla Käytä koodi-painiketta.
- Vahvistettuasi ja maksettuasi tilauksen, ruudulle ilmestyy ”Kiitos tilauksestasi!”. Älä sulje selainta ennen kuin olet palannut maksupalveluoperaattorin sivuilta takaisin verkkokauppaan. Jos suljet selaimen liian nopeasti saattaa maksuvaraus mennä tililtäsi ilman että tilaus siirtyy Bernerille käsittelyyn.
- Kun tilaus on saapunut meille lähetämme tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Kirjautumattomilla käyttäjillä käytetään tilauksen yhteydessä annettua sähköpostiosoitetta. Sisään kirjautuneiden käyttäjien tilausvahvistus lähetetään rekisteröitymisen yhteydessä tallennettuun sähköpostiosoitteeseen.
- Jos olet tehnyt tilauksesi kirjautuneena palveluumme, löydät tilaustietosi myös verkkokaupan Asiakastili-sivulta.stili-sivulta.
Miten haen ja selaan tuotteita?
Voit hakea tuotteita nimen, tuotenumeron tai muun hakusanan perusteella verkkosivun yläreunasta olevasta hakukentästä. Voit myös selata tuotteita tuoteryhmittäin, suodattaa tuotteita kategorian, koon ja värin mukaan ja lajitella listausnäkymiä tuotteen nimen tai hinnan perusteella.
Miten Suosikit ja Tilatuimmat tuotteet toiminnot eroavat toisistaan verkkokaupassa?
Kun selaat verkkokaupassa tuotteita saat tuotteen tallennettua suosikkilistallesi ( Suosikit) painamalla tuotteen kohdalla sydäntä. Kun tilaat tuotteen suosikkilistaltasi siirtyy se ostoskoriin ja pois suosikkilistalta. Asiakastilinäkymän valikosta löydät Tilatuimmat tuotteeni sivun. Tänne kerääntyy lista kaikista tilatuistasi tuotteista ja voit listalta kätevästi suoraan siirtää tuotteita ostoskoriin. Tuotteet eivät häviä listalta vaikka ne lisää ostoskoriin.
Minkälaisia määriä voin tilata tuotteita?
Tuotteiden myyntierät näkyvät, kun klikkaat yksittäisen tuotteen otsikkoa (siirryt tuotteen omalle sivulle). Mikäli tuotteella on myyntierä, kerrotaan tästä määrä ja hinta tuotesivulla. Yksittäisiä tuotteita voi ostaa, mikäli määrä alittaa myyntierän lisätään yksittäiselle tuotteelle 15% korotuksen (pientoimituslisän yksittäisen tuotteen hintaan. Jos asiakas tilaa tuotteita yli määritellyn myyntierän, pyöristetään määrä aina seuraavaan täyteen myyntierään.
Arvioidut saatavuusajat
Saatavuustietojen tulkinta:
Varastossa - tuote on heti tilattavissa
Tilapäisesti loppu, ennakkotilattavissa - Tuote on tilattavissa mutta on joko hetkellisesti loppu varastoltamme tai se on tuote, jota tilataan asiakastarpeiden mukaisesti.
Myynnistä poistunut tuote - tuote on poistunut Bernerin valikoimasta
Kerromme mahdollisuuden mukaan tuotesivuilla arvioidun varastoontuloajan niille tuotteille, jotka ovat tilattavissa mutta joita ei tällä hetkellä ole varastossamme.
Mikäli toivot lisätietoja tuotteiden saatavuudesta tai toimitusajoista voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme parassato@berner.fi tai puh. 020 791 4070 (ma-pe 9-15).
Voinko tehdä tuotteista tarjouspyynnön?
Mikäli tuotteella ei näy hintaa verkkokaupassamme näkyy tuotetiedoissa kohta Pyydä tarjous. Klikkaamalla kohtaa pääset syöttämään lisätietoja ja yhteystietosi kyselyyn, jonka jälkeen saat kätevästi lähetettyä meille tarjouspyyntösi koskien kyseistä tuotetta. Voit myös lähettää meille tarjouspyynnön suoraan sähköpostitse osoitteella parassato@berner.fi.
Voinko lisätä/muuttaa tuotteita lähetetylle tilaukselle?
Tehdylle tilaukselle ei voi jälkikäteen tehdä muutoksia. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas lähettää tilauksensa. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Bernerillä on oikeus olla hyväksymättä tilausta.
Mistä seuraan tilauksen etenemistä?
Kun olet maksanut tilauksesi, sinulle lähetetään kassalla ilmoittamaasi sähköpostiin ensin tilausvahvistus. Kun tilaus on vahvistettu ja käsitelty varastollamme, sinulle lähetetään sähköpostitse viesti uudesta toimituksesta. Viestistä löydät myös linkit, joiden kautta voit seurata toimitustasi kuljetusliikkeen sivuilta. Mikäli sinulla on rekisteröity asiakastili verkkokaupassamme voit asiakastililtäsi seurata tilauksen etenemistä.
Tilaan usein samoja tuotteita - voiko edellisen tilauksen tuotteet kopioida uudelle tilaukset
Tämä onnistuu helposti jos olet rekisteröitynyt kauppaamme. Löydät Asiakastilisivun valikosta Tilaukseni. Valitse haluamasi tilaus ja paina Lisää ostoskoriin. Pystyt ostoskorissa vielä muokkaamaan tuotteita ja tuotemääriä sekä lisäämään tilaukselle tuotteita.
Mitkä ovat maksuvaihtoehdot?
Verkkokaupan asiakastilin omaavat asiakkaat voivat maksaa ostoksensa verkkopankki- tai luottokorttimaksulla sekä laskulla.
Maksuehto Lasku myönnetään vain organisaatio- ja yritystilaajille, jotka täyttävät laskutustietoihin Y-tunnuksen ja jonka luottoluokitus laskumaksuvaihtoehdon sallii. Laskulla maksaminen on käytössä vain Berner Oy:n tiliasiakkaille (rekisteröityneille asiakkaille). Laskulla maksaminen edellyttää myönteistä laskutuspäätöstä Berneriltä. Mikäli laskutuspäätös on myönteinen, aktivoituu lasku maksuvaihtoehtona noin 1-2 arkipäivän kuluttua rekisteröitymisestä. Voit kuitenkin heti tehdä tilauksia luottokortilla tai verkkopankissa. Laskuvaihtoehto näkyy vain sisäänkirjautuneille asiakkaille, laskua voi käyttää tilauksen maksamiseen, mikäli vaihtoehto on valittavissa ostoskorissa. Berner Oy:llä lasku lähetetään asiakkaalle laskutusosoitteeseen tavaran toimituksen jälkeen. Maksuaikaa on 14 vuorokautta.
Rekisteröitymättömät asiakkaat voivat maksaa ostoksensa verkkopankki- tai luottokorttimaksulla.
Verkkopankit (Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet)
Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)
Verkkomaksuilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Svea Payments Oy:n (y-tunnus 2121703-0) välille. Verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Svea Payments Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Svea Payments Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi.
Svea Payments Oy
sivutoiminimi Maksuturva Group
y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1 A
00180 HELSINKI
Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9:00 – 15:00
asiakaspalvelu.payments@svea.fi
https://www.sveapayments.fi/
Voinko noutaa tilaukseni Bernerin varastolta?
Verkkokaupassa pystyy valitsemaan noudon logistiikkakeskuksestamme Viinikkalasta "Nouto: Katriinantie 20, 01530 Vantaa". Mikäli toimitustavaksi valitaan nouto, tällöin maksuvaihtoehtoina ovat verkkopankki tai maksukortti.
Mitkä ovat verkkokaupan toimitustavat?
Verkkokaupassa on valittavina toimitustapoina nouto ja Schenker. Hinnat alv 0 %
- Schenker - Tilaus lähetetään Viinikkalan varastoltamme 48 h kuluessa 30,00 €
- Schenker - Toimitus valittuna päivänä 30,00 €
Mikäli toimitusta ei ole sovittu tietylle päivämäärälle, lähetetään tilaus Viinikkalan varastoltamme 48 h sisällä (poissulkien varaston poikkeustilanteet, kuten sesonkiajat). Schenker näkyy ostoskorissa toimitusvaihtoehtona, koska on ensisijainen toimituskumppanimme.
Mikä on tilausten toimitusaika?
Verkkokaupassa tehdyt varastossa olevat tilaukset pyritään lähettämään Bernerin varastolta Viinikkalasta 48 h kuluessa tai mahdollisuuksien mukaan toivomanasi päivänä. Mikäli tilauksella on tuotteita joita ei tilaushetkellä löydy varastoltamme toimitamme teille tilauksen kun kaikki tuotteet löytyvät varastoltamme.
Mitä tarkoittaa että tuote on loppu varastosta, ennakkotilattavissa?
Jos tuotteen kohdalla on merkintä Loppu varastosta, ennakkotilattavissa, voi asiakas lisätä tuotteen ostoskoriin. Tuote toimitetaan asiakkaalle jälkitoimituksena. Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Jälkitoimitettavat tuotteet korostuu Ostoskorissa vaalean oranssin värillä. Verkkokaupassa tehdyt varastossa olevat tilaukset pyritään lähettämään Bernerin varastolta Viinikkalasta 48 h kuluessa tai mahdollisuuksien mukaan toivomanasi päivänä. Mikäli tilauksella on tuotteita joita ei tilaushetkellä löydy varastoltamme toimitamme teille tilauksen kun kaikki tuotteet löytyvät varastoltamme.
Mitkä ovat verkkokaupan ja Bernerin tilaus- ja toimitusehdot?
Tilaus- ja toimitusehtomme löydät täältä.
Voinko muuttaa tilauksen toimitusosoitetta?
Asiakkas vastaa itse siitä että antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan Verkkokaupassa ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivästyksettä Bernerille. Mikäli toimitustiedot ovat muutettavissa, vastaa asiakas itse mahdollisista kuljetuskustannuksista jotka syntyvät toimitustietojen muuttamisesta.
Suositeltavat selaimet ja ohjelmistovaatimukset
Palveluja suunniteltaessa on otettu huomioon käyttöjärjestelmä ja selainkombinaatiot mahdollisimman suuren käyttäjäjoukon huomioonottamiseksi. Suosittelemme, että käytät uusimpia selainversioita tietoturvallisuuden ja kaupassa olevien toiminnallisuuksien käytettävyyden takaamiseksi. Tarkemmat ohjelmistovaatimukset on kuvattu alla.
Verkkokauppa toimii parhaiten seuraavilla selaimilla:
- Chrome
- Firefox
- Safari
- Internet Explorer
JavaScript
JavaScript pitää olla päällä palveluiden toimivaksi kunnolla.
Välimuistin tyhjennys
Tietokoneen välimuisti kannattaa aina välillä tyhjentää, jotta et kaupassa asioidessasi vahingossa käytä vanhentunutta tietoa. Joskus käytettävyysongelmat johtuvat juuri välimuistista. Koko historia eli evästeet, sivuhistoria ja välimuisti tyhjennetään selaimen asetusten kautta. Ohjeita yleisimpien selaimien välimuistin tyhjennykseen:
Microsoft Internet Explorer (suomenkielinen versio)
- Valitse selaimen yläreunan Työkalut-valikosta Internet-asetukset. Valitse Väliaikaiset Internet-tiedostot-kohdasta Poista tiedostot ja hyväksy OK-painikkeella.
- Valitse Sivuhistoria-kohdasta Tyhjennä ja hyväksy Kyllä-painikkeella.
- Lopuksi paina vielä OK.
Microsoft Internet Explorer (englanninkielinen versio)
Valitse Tools-valikosta Internet options.
- Valitse Temporary Internet Files -kohdasta Delete Files ja hyväksy Yes-painikkeella.
- Valitse History-kohdasta Clear History ja hyväksy Yes-painikkeella.
- Lopuksi paina vielä OK.
Mozilla Firefox (suomenkielinen versio)
- Valitse Työkalut-valikosta Poista yksityisyystietoja
- Valitse tiedot, jotka haluat poistettavan (sivuhistoria, tallennetut lomake- ja hakutiedot ja väliaikaistiedot) ja paina Poista valitut tiedot -painiketta.
Mozilla Firefox Mozilla Firefox (englanninkielinen versio)
- Valitse Tools-valikosta Clear Private Data
- Valitse tiedot, jotka haluat tyhjentää (Browsing History, Cache ja Saved Form and Search History) ja paina Clear Private Data Now -painiketta.
Safari
- Avaa Safari-valikko selaimen työkaluriviltä.
- Valitse Empty Cache (Tyhjennä välimuisti).
- Napsauta valintaikkunassa Empty (Tyhjennä).
Google Chrome
- Avaa Muokkaa ja hallinnoi Google Chromea (työkalun kuva).
- Valitse Historia.
- Valitse Muokkaa kohteita.
- Valitse Poista kaikki selaustiedot.
Verkkokaupan mobiilikäyttö
ProShop toimii myös mobiililaitteilla ja tableteilla. Älypuhelimella käytettynä palvelu vaatii vähintään 3G-verkon ja mielellään iOS-, Android- tai Windows-käyttöjärjestelmällä toimivan puhelimen.
Yhteystietomme löydät täältä.